Menys sal i més potassi!

 

menos-sal

La sal no és dolenta, és necessària en la seva justa mesura, el problema és que la prenem en excés.

 

 

 

Reduir la sal i augmentar el potassi a la dieta evita milions de morts per malalties cardiovasculars i vessaments cerebrals segons les conclusions de tres estudis.

  • Una modesta reducció de la sal contribueix a rebaixar significativament la pressió arterial, el risc d’isquèmia coronària (infarts) i el de vessament cerebral.
  • Un increment del potassi aconsegueix minvar la pressió arterial i el risc d’accident vascular cerebral es redueix en un 24%.

Els autors dels estudis recomanen reduir la sal a la nostra dieta.Una bona estratègia per aconseguir-ho ens la proporcionen les herbes aromàtiques i les espècies; una amanida amb farigola i un lleuger toc de pebre de Caiena és una delícia. L’orenga, el romaní, la sàlvia, el comí, el pebre vermell/negre, l’all i el julivert, la llimona… ens donen molt de joc.

Una ingesta suficient de potassi ens la podem garantir diversificant els aliments. Alguns aliments com el julivert, els albercocs secs, la xocolata, la fruita seca, les patates, els brots de bambú, els plàtans, els alvocats, els fesols de soja, el segó, les fruites, les verdures, la carn i el peix són rics en potassi.

Köhler’s Medicinal Plants, a la Viquipèdia

Relació de contingut de potassi en alguns aliments que en contenen en quantitats significatives (la quantitat està referida en mil·ligrams per cada 100 grams d’aliment) :

Ametlla, de Franz Eugen Köhler, Köhler's Medizinal-Pflanzen, a la Viquipèdia

– Els festucs, 1042 mg
– Les ametlles, 705 mg
– Els espinacs, 558 mg
– Les bledes, 549 mg
– Els alvocats, 485 mg
– Les patates, 421 mg
– Els plàtans, 358 mg
– L’escarola, 314 mg
– La coliflor, 299 mg
– Les carxofes, 286 mg
– Els albercocs secs, 259 mg
– La llimona, 138 mg

El potassi es troba en molts aliments habituals de la nostra dieta, augmentar la ingesta diària de potassi és fàcil i t’interessa.

Via EAP Navàs-Balsareny
Anuncis
Anotació | Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s