La eConsulta: els temps estan canviant!

El Departament de Salut, està impulsant el desenvolupament i la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i el treball en xarxa en l’àmbit de la salut.

LeConsulta, integrada a l’aplicació La Meva Salut, és  el primer projecte fruit d’unes tecnologies que demanen pas i que, de ben segur, modelaran el model d’atenció tradicional.

L´Equip d´Atenció Primària Lluís Millet començarà properament com a Centre Pilot a utilitzar la eConsulta, una eina de suport al professional i un nou canal de comunicació bidireccional pel ciutadà.

Millores_per_al_programa_pilot_econsulta

L’eConsulta és una eina de consulta no presencial entre el ciutadà i professional de salut (en un inici se centrarà en metge i infermera) que complementa l’atenció presencial.

Aquesta nova funcionalitat ofereix un nou canal de comunicació per resoldre necessitats del ciutadà que no requereixin que professional i pacient comparteixin espai i temps. És,per tant, una nova forma de comunicació entre ciutadà i professional, i que s’afegeix als canals de comunicació ja existents.

L’accés a eConsulta només es possible per mitjà de Cat@Salut La Meva Salut (lamevasalut.gencat.cat), fet que dóna la màxima seguretat i garantia de confidencialitat en la comunicació. D’altra banda, tota la informació i missatges d’eConsulta resten incorporats a la història clínica del ciutadà.

Amb l’eConsulta podeu:

  • Enviar consultes en qualsevol moment del dia i des de qualsevol dispositiu.
  • S’admeten fitxers annexos. Abans d’enviar la consulta podeu comprovar si el metge i/o infermera estan en període d’absència i, en cas afirmatiu, trobrareu l’alternativa d’enviar la consulta a un altre professional del centre d’atenció primària.
  • Consultar el vostre historial de consultes fetes i accedir-hi en qualsevol moment. Rebre notificacions per mail conforme el professional ha respost la consulta i ja teniu la resposta disponible a La Meva Salut.

El ciutadà pot fer les consultes en el moment que li sigui més adient i el  professional li respondrà en un termini màxim de 48 hores en dies laborables. D’aquesta manera, si feu una consulta dissabte al matí, la resposta com a màxim la rebreu el dimarts de la setmana següent.  Cal tenir present que, en no ser un servei en línea, no està previst per a consultes urgents o que requeixin d’una resposta immediata. Per aquest tipus de consultes es pot trucar al 061 CatSalut Respon o adreçar-se directament al CAP, a un Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) o un servei d’urgències hospitalàries.

Per accedir a l’eConsulta, cal que ho sol·liciteu al vostre metge o infermera d’atenció primària.

Per a qualsevol dubte o informació, us podeu adreçar al nostre centre d’atenció primària o a telèfon 061 CatSalut Respon.

Guia d’eConsulta per a la ciutadania

2

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Sense categoria. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s