Què és l´epicondilitis. Exercicis domiciliaris per la seva recuperació

5

L´epicondilitis (Colze de tenista)

La causa de l´epicondilitis és una inflamació de les insercions musculars en l’epicòndil del colze. És una varietat de tendinitis. L´epicondilitis lateral, també anomenada “colze de tenista”, és el terme que s’utilitza quan les insercions musculars (tendons) a la part lateral del colze estan inflamades. El dolor pot aparèixer a nivell de la inserció muscular en l’os del colze o es pot irradiar cap als músculs de l’avantbraç i ocasionalment fins al canell. Generalment, es relaciona amb tasques repetitives o amb un traumatisme directe sobre la zona. El dolor és més intens després d’un ús intens o repetitiu de l’extremitat, i s’agreuja amb les activitats que suposen agafar coses amb força o girar l’avantbraç (prensió forta o rotacions).

El tractament inicial té tres components principals: protecció, disminució de la inflamació, i enfortiment dels músculs i tendons.

1.- La Protecció inclou:

  • Reduir les activitats causants de dolor
  • Modificar aquelles activitats que agreugen el dolor
  • Disminuir el temps o intensitat de l’activitat
  • Realitzar descansos i estiraments

Altres mètodes de protecció són la utilització d’una colzera elàstica o una fèrula de canell. Un programa d’estiraments pot ser útil per disminuir la tensió del múscul sobre el tendó afectat. Els estiraments l´hem de realitzar inclouen el braç afectat, així com el coll, part superior de l’esquena i espatlla, mà, canell, avantbraç i tríceps (múscul de la part posterior del braç).

2.- Per disminuir la inflamació del tendó, es pot aplicar gel després dels períodes d’exercici / treball i així aconseguir  un alleugueriment  temporal del dolor. Per a l’aplicació del gel, envolti el colze i l’avantbraç amb una tela i col · loqui una bossa de gel triturat o pèsols congelats sobre aquesta. Mantenir el gel durant 15-20 minuts.

Tanmateix, es pot aplicar un massatge de fricció acompanyat de fred local per disminuir la inflamació i promoure la cicatrització dels tendons inflamats. Heu d´alternar el gel i el massatge. Sempre a l´acabar amb  l’aplicació de gel i de manera que l’àrea afecta no quedi inflamada. Repetir 2 o 3 vegades al dia.

3.- Pel l´enfortiment , s’utilitzen exercicis d’estirament i potenciació dels músculs i tendons afectats. Aquests exercicis són necessaris per a una rehabilitació apropiada.

L’estirament dels músculs flexors i extensors de l’avantbraç com es descriurà a continuació contribuiran a prevenir el desequilibri muscular.

ALTRES TRACTAMENTS INTERVENCIONISTES

Si l’epicondilitis no respon al tractament conservador, de vegades estan indicats altres procediments com ara l´antiinflamatoris amb corticoides: consisteix a injectar una substància antiinflamatòria (corticoide), acompanyat d’un anestèsic directament sobre la lesió. Aquesta tècnica pot originar dolor durant 48 hores, per a evitar-ho, ens aplicarem fred local i prendrem l’analgèsia recomanada pel metge. Després de la infiltració és obligatori mantenir repòs. De vegades cal repetir la tècnica per aconseguir alleugeriment complet.

FULL D´EXERCICIS

EPICONDILITIS

4

INFORMACIÓ ANNEXA

INFORMACIÓ TRAUMATOLOGIA HELLIN

FULL

Aquesta entrada ha esta publicada en Epicondilitis, Sense categoria. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s